Storytelling Nedir?

Hikaye anlatımı veya aktarımı olarak Türkçe’ye çevirebiliriz. Belirli bir olguyu veya olayı, kurgulanmış zaman cetvelinde devamlılık arz eden bağıntılarla ve soyut düzlemde bir alt metin eklemleyerek anlatmaktır Storytelling.

Hikaye aktarımı, içerik pazarlamanın( content marketing) önemli ve öncül araçlarından bir tanesidir. Markaya dair bir kimlik oluşturmak adına kullanılabilecek verimlilik arz eden bir stratejidir.

Markalar neden hikaye aktarımını kullanırlar?

İlk olarak gösterebilecek argüman, insanoğlunun antik çağlardan beri evrensel bir kolektif bilinç olarak edindiği, sosyalleşme yetkinliğinin gelişmişliğinden güç alan kendini ve içinde bulunduğu zamanı/mekanı geleceğe aktarma dürtüsüdür. Markalar bunu kullanır, çünkü onların yaratıcı çalışmalarında( creative staff) birincil derecede önem gösterdikleri unsur tüketici( audience) ile özdeşlik yakalamaktır. Sizde olanı, size gösterirler. Bu hem dolgu ile hem de yapı ile yapılır. Hikaye aktarımına burada dolgu kategorisine koyabiliriz.

İkinci olarak gösterebilecek argüman, hikaye aktarımındaki odak noktası duyguları harekete geçirmektir. Yapısal olarak da, herhangi bir olayı veya olguyu hikayeleştirerek anlatmak; dinleyicinin duygulanım seviyesinde hareketlilik yaratırken olayın içine de daha kolay girmesini sağlar. En basitinden, direk yolla verilen bilgileri unuturken, hikaye edilmiş olanları uzun süre belleğimizde tutarız.

Hikaye aktarımı (storytelling) içerik pazarlamasının katalizör araçlarından bir tanesidir.What’s That

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s