Tentpole Marketing Nedir?

“Tent pole” kelimesinin direkt Türkçe karşılığı çadır direği. Çadırın oluşturduğu görsel üzerinden bir çağrışımla türemiş, Tentpole marketing kavramı.

Global veya lokal platformlarda rutin haline gelmiş, büyük kitlelerce anlam atfedilmiş ‘özel’ olarak nitelendirilen günler veya aktiviteler için yapılan pazarlama planına Tentpole marketing denmekte. Bu günlerde- sevgililer günü, babalar günü,nevruz,  Noel, Halloween, şampiyonlar ligi finali, Superbowl, …- arama motorlarında bahsi geçilen olgu-olaylara dair aranma-tıklanma sayısında ani çıkış ve inişler olur. ‘Ani’ den kastım, mesela sevgililer günü için aramalar 3 Şubat ile başlar 23 Şubat ile normal seviyesine döner, tam arada 13-14-15 Şubat günleri tepe nokta görülür.

wd

 

Tentpole marketing kavramına biraz daha bakalım;

Kavramı ilk duyduğumda, aklıma direkt artan rasyonalite ve profesyonellik geldi. Rasyonalite artışı var çünkü, özellikle etkinlikler ( event) için hem zaman ve kaynak yönetiminin verimliliği artırılmış oluyor hem de ‘katma değer’ üretiliyor.( buradaki katma değerden kastım, üretimden ziyade tüketim-tüketim döngüsü üzerinden ‘suni’ bir katma değer oluşturmak veya para akışı sağlamak) Profesyonellik geliyor çünkü, yine özellikle etkinlikler( ör: NBA All Star) için planlanan ve uygulanan bir zaman cetveli karşımıza çıkıyor. Özel günler için konuşmam gerekirse; kapitalist illüzyon karşımıza çıkıyor.

Tentpole marketing, toplumun önemsediği değerlerin  edilgen bir zaman cetvelinde pazarlama enstrümanı haline gelmesidir.

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s