Affiliate Marketing Nedir?

Affiliate marketing, türkçeye satış ortaklığı olarak çevirilen, internetten para kazanmanın güvenilir ve popüler yollarından biridir. Ürün sahibi ve pazarlamacı arasındaki bağın iktisadi adlandırılması olarak tanımlayabiliriz. Kod adı: Komisyoncu

Üç şekilde affiliate marketing uygulaması görmekteyiz;

  • Cost per SALE

Satış başına kazanç dediğimiz bu kategoride, pazarlamak üzere anlaşma yaptığınız ürünün size ait site üzerinden satılmasıyla para kazanırsınız. Bu kategori, aşağıda bahsedeceğim cpl ve cpa opsiyonlarına göre daha fazla kâr elde etmenizi sağlar.

  • Cost per LEAD

Yönlendirme başına kazanç dediğimiz bu kategoride, pazarlamak üzere anlaştığınız ürünün satışının yapıldığı ana siteye, sizin sitenizin üzerinden yapılan geçişler yoluyla para kazanırsınız.

  • Cost per ACTION

Tıklama başına kazanç dediğimiz bu kategoride, pazarlamak üzere anlaşılan ürüne/ürün reklamına, siteniz üzerinden yapılan tıklamalar ile para kazanırsınız. Bu kategoride, Türkiye’de gelişmemiş bir affiliate marketing ağında, tıklama başına gelirler oldukça düşüktür.( 5-50 kuruş) Eğer, site ziyaretçi sayınız yüksek ise, bu yolla gelir elde etme imkanınız vardır, ancak zordur.

Affiliate Marketing kavramına farklı bir yoldan değinelim;

Satış ortaklığının üç ayağı vardır; ürün sahibi, pazarlamacı/satıcı, müşteri/ tüketici

Satış ortaklığında, ürün sahibi pazarlama masraflarından tasarruf ederken, pazarlamacı kendisinin üretmediği bir üründen gelir elde eder ve müşteri de kampanya ve ürünlerden haberdar olma kapasitesini artırır. Temel olarak; üç ayağın da kâr ettiği bir modeldir satış ortaklığı. Bu kavramı ilk duyduğumda aklıma “tampon kurumlar” kavramı geldi.

Tampon Kurum

Kavram, Mübeccel Kıray tarafından Türk modernleşmesi okumalarında geliştirilen bir sosyoloji kavramıdır. İktisadi ve ekonomik dönüşümlerde, gelişmenin/dönüşümün hızı toplumdaki tüm sosyal gruplar ve yaşam alanları için aynı seyretmemektedir. Bu bağlamda, katalizör görevi gören veya dönüşümün rasyonalize edilebilmesi için bağıntı olan ara kurumlar ortaya çıkmaktadır. Kırsal alanın kentleşme pratiklerine katılması sırasında ortaya çıkan tüccar sınıfına hitaben tampon kurum kavramını Kıray literatüre kazandırmıştır. Kent ile kırsal arasında iktisadi trafiği sağlayan tüccar sınıfı, modernleşmede bir tampon kurum haline gelmiştir. Tabii ki, tarihsel bir inceleme yapıldığında göreceğimiz  bu işin kod adının: fırsatçılık olmasıdır, ancak satış ortaklığına yapısal olarak benzemektedir. Üç ayak; kent, tüccar sınıfı, kırsal.

Affiliate marketing, konvansiyonel pazarlamanın dijitale dönüşümünde bir tampon kurumdur.What’s That

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s